sunnuntai 10. heinäkuuta 2011

Miehen t-paita

Kävimme tässä yhtenä hellepäivänä keskustassa asioilla. Vastaan tuli pirtsakan näköinen täti-ihminen, joka oli pukeutunut iloiseen "Hyvällä tuulella" -t-paitaan. Tuskastunut ukkoni tuhahti, että mistähän saisi "Pahalla tuulella" -paitoja. Ennen kuin huomasinkaan, olin lupautunut tekemään moisen...


Melko pahalla tuulella olin itsekin tätä tehdessä... En ole koskaan ennen ommellut perus-t-paitaa, eikä se ole yhtään niin helppoa kuin voisi luulla.

Mulla ei ollut mitään kaavaa, vaan leikkelin kankaan vähän sinne päin käyttäen mallina miehen vanhaa, hyvin istuvaa t-paitaa. Ensiyrittämällä kaula-aukosta tuli renkula "mallia astronautti", kuten kuvan vastahakoinen malli asian ilmaisi. Leveämpi ja tiukempi resori pelasti tilanteen. En ollut myöskään koskaan ennen käyttänyt kaksoisneulaa, ja sen kanssa kirotessa meni tovi, kun olen epäsijoittanut ompelukoneen käyttöohjeen jonnekin. Myöskään pikkuruisten kirjainten applikointi ei ollut ihan lempipuuhaa...

Mutta sinnillä tein tuon perhanan paidan valmiiksi ja mies on nyt tyytyväinen (vaikka tekstin eee kuulemma näyttää liikaa oolta. Tehköön ite paremman, pöh.) Ja yhtäkkiä kaupassa myytävät t-paidat tuntuvat melko edullisilta hankinnoilta.

2 kommenttia:

  1. Höh, kommentoin paitaa eilen. Mihin lie viesti kadonnut?
    Mutta paita sopii mallilleen kuin nenä päähän :)

    VastaaPoista
  2. Kysyin mieheltä, että mitäs tähän kommenttiin sanot, niin vastaus oli: "En sano mittään, mie oon pahalla tuulella" :D

    VastaaPoista